Tłuszcz dostarcza energii i jest cennym źródłem witamin A, D, E i K, chroniąc je przed utlenieniem. Co więcej, przyspiesza procesy trawienne oraz ułatwia absorpcję substancji odżywczych do organizmu.  http://olejagrabla.pl/

Oczywiście, musimy mieć świadomość, że w składzie spożywanych przez nas pokarmów znajdują się zarówno tłuszcze „gorsze” (nasycone) oraz „lepsze” (nienasycone). Te pierwsze, zawarte w smalcu, maśle czy słoninie, nie powinny stanowić głównego elementu naszej diety. Co innego kwasy nienasycone, których organizm nie produkuje samodzielnie, ale są mu niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Ich niedobór może spowodować groźne konsekwencje zdrowotne m.in. reakcje zapalne w organizmie, powstawanie zmian na skórze oraz jej przesuszenie, opóźnione gojenie się ran czy też podatność na infekcje.

Świadomi rodzice, którzy pragną, aby ich dzieci pozostawały w dobrym zdrowiu i przeszły przez okres jesienno-zimowy bez infekcji i przeziębień, powinni wprowadzić do ich diety NNKT, które biorą udział w nieswoistej odporności organizmu. Ich głównym zadaniem jest stymulowanie produkcji prostaglandyn, czyli substancji odpowiadających za utrzymywanie prawidłowej pracy układu odpornościowego. Co więcej, uczestniczą także w budowaniu układu nerwowego i mózgu. Jeszcze kilkanaście lat temu dzieci obowiązkowo piły tran, który stanowił świetne źródło kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. Obecnie ten znienawidzony składnik diety może być z powodzeniem zastępowany olejami dodawanymi do sałatek i innych codziennych posiłków. Szczególnie polecamy olej lniany cechujący się prawdopodobnie najlepszym bilansem kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3, wśród wszystkich znanych olejów roślinnych.

Kwasy tłuszczowe Omega-3 pełnią kluczową rolę w rozwoju dzieci. Pomagają w utrzymaniu pełnej sprawności fizycznej, a także stymulują procesy myślowe i emocjonalne. Jeżeli chcesz, aby Twoja pociecha była zdrowa, podawaj jej zdrowe produkty z serca natury!

http://olejagrabla.pl/len.htm